Leczenie pod mikroskopem

Nowoczesna stomatologia wymaga nowoczesnych rozwiązań. W Centrum Dentica wykorzystujemy zaawansowane technologie, by usprawnić proces leczenia. Jednym ze stosowanych przez nas urządzeń jest mikroskop stomatologiczny. Używamy go do wykonywania przeglądu stomatologicznego, leczenia zachowawczego oraz endodontycznego.

Mikroskop ten umożliwia osiągnięcie nawet 25-krotnego przybliżenia, co pozwala na przeprowadzenie zabiegów z nieosiągalną w inny sposób precyzją.

Leczenie zębów pod mikroskopem Mszana Dolna

Przegląd stomatologiczny i leczenie zachowawcze pod mikroskopem

Dobrze przeprowadzony przegląd stomatologiczny pozwala sprawdzić stan jamy ustnej Pacjenta – wykryć wszelkie próchnicowe i chorobowe zmiany. Diagnostyka jest pierwszym, kluczowym krokiem w leczeniu stomatologicznym, dlatego wiele zależy od precyzji, z jaką wykonywany jest przegląd zębów. Zastosowanie mikroskopu pozwala zwiększyć dokładność tego badania i zminimalizować ryzyko przeoczenia zmian, które mogłyby umknąć przy oglądaniu zębów gołym okiem.

A trzeba dodać, że bardzo ważne jest wykrycie nawet najdrobniejszych zmian, ponieważ inaczej mogą się one pogłębiać i przerodzić w poważniejszy problem. Zaradzenie im we wczesnym stadium rozwoju pozwala uniknąć większych kłopotów w przyszłości. Zastosowanie podczas przeglądu stomatologicznego mikroskopu pozwala nawet na wykrycie mikropęknięć szkliwa oraz na stwierdzenie, czy któreś z wypełnień utraciło szczelność. Co więcej, większą szczelność wypełnień można uzyskać, korzystając z mikroskopu podczas ich zakładania.

Leczenie pod mikroskopem

Zapisz się na konsultację

Umów się na konsultację do naszego gabinetu Dentica, podczas której poznasz indywidualne możliwości leczenia w Twoim przypadku!

Leczenie kanałowe pod mikroskopem

Mikroskop jednak najbardziej przydaje się podczas leczenia endodontycznego czyli kanałowego. Zabieg ten, pozwalający uniknąć konieczności usunięcia zęba, polega na oczyszczeniu komory zęba i kanałów korzeniowych z miazgi, a następnie wypełnieniu ich ciekłą gutaperką i odbudowie zęba.

Co daje mikroskop podczas leczenia kanałowego? Jak już wspomnieliśmy, umożliwia on 25-krotne przybliżenie, ale oprócz tego doświetla miejsce zabiegowe. To daje dentyście znacznie lepszy ogląd przestrzeni zęba oraz wnętrza jego kanałów. W efekcie ma on możliwość przeprowadzenia leczenia kanałowego ze znacznie większą precyzją. A właśnie precyzja jest w leczeniu kanałowym kluczowa. Jeżeli jakiś kanał zostanie pominięty, a część miazgi nieusunięta, to takie leczenie endodontyczne jest nieudane – zęba nie można uznać za wyleczony, problemy z nim związane wcześniej czy później powrócą, a wtedy trzeba ponowić zabieg.

Takie ryzyko zostaje dzięki mikroskopowi ograniczone do minimum. Pozwala on lekarzowi dostrzec dodatkowe kanały, które trudno zauważyć nawet na zdjęciu RTG. To gwarantuje większą precyzję i, co za tym idzie, szansę powodzenia zabiegu. Mikroskop stomatologiczny zwiększa skuteczność leczenia kanałowego do 95%!

Ale to jeszcze nie wszystko! Zastosowanie mikroskopu pozwala na znaczne zawężenie pola zabiegowego. Działania lekarza mogą by dzięki temu ograniczone ściśle do miejsc objętych zmianami chorobowymi. Może on więc oszczędzić jak najwięcej zdrowych tkanek. Jaka z tego płynie korzyść dla Pacjenta? Między innymi ułatwiony i przyśpieszony zostaje proces gojenia po zabiegu.

Nie tylko zresztą gojenie przebiega szybciej, ale i cały zabieg zajmuje mniej czasu. W  części przypadków można go przeprowadzić nawet podczas jednej wizyty. Szybsze przeprowadzenie zabiegu to korzyść nie tylko ze względu na cierpliwość Pacjenta, ale także na zdrowie jego zębów – gdy zabieg trwa krócej, krócej również pozostaje otwarta komora zęba, co minimalizuje ryzyko infekcji.

mikroskopowe leczenie zębów Mszana Dolna

A zatem podsumujmy! Mikroskop stomatologiczny to:

• 95% skuteczności leczenia kanałowego;
    • szybszy zabieg, czasem nawet w jeden dzień;
    • oszczędzanie zdrowych tkanek;
    • szybsze gojenie po zabiegu;
    • mniejsze ryzyko infekcji.

Co możesz teraz zrobić?

Problemy z zębami? Nie czekaj – im wcześniej podejmiesz leczenie, tym lepiej dla zdrowia Twoich zębów. Nasi doświadczeni lekarze i nowoczesny sprzęt – taki jak omówiony tutaj mikroskop – stanowią gwarancję skutecznego leczenia. Na wizytę u nas możesz się umówić, dzwoniąc pod numery 576 051 951 (ul. Ogrodowa) oraz 601 051 951 (ul. Starowiejska) lub wypełniając formularz.